Clausura (esperem que temporal) per censura

Octubre 16, 2009

censura

Com molts de vosaltres ja havíeu vist que tant de temps sense publicar res no era normal, avui us dono la merescuda explicació. Des que el vaig obrir l’any 2007 el meu blog, així com tots els altres adscrits al servidor WordPress.com, han estat censurats a la Xina des del primer dia fins a l’últim. De fet aquest post d’avui s’ha pogut publicar gràcies a l’amic Sergi que ho ha fet des de Catalunya.

La censura internàutica a la Xina funciona de forma que si introdueixes a la barra del navegador una direcció prohibida immediatament et posa un avís de  “pàgina no trobada”. El mateix que trobaries si estiguessis cercant una web que no existeix. Doncs bé, per escriure al blog durant aquests 2 anys he anat utilitzant els anomenats “proxys”, una mena de programes que un cop en funcionament et  permeten connectar amb servidors estrangers situats en països lliures (de censura). Així la censura s’esquivava fàcilment i es podia accedir sense masses problemes a la cada cop més llarga llista de pàgines prohibides pel govern xinès: Youtube, Facebook, Twitter, Daily Motion, WordPress, Blogspot i moltíssimes d’altres.

La situació però va donar un gir inesperat el passat mes de setembre, coincidint amb la vigília del 60è aniversari de la proclamació de la República Popular Xinesa. Sorprenentment tots els programes o “proxys” havien deixat de funcionar i la major part de pàgines web que et permetien fer el mateix que els proxys també estaven banejades. L’exèrcit de censors havia pres bona nota durant tots aquests anys de tots els forats per on la Gran Muralla feia aigües.

Incrèdul, he passat dies i dies cercant programes i programes però sempre amb idèntic resultat. Cap d’ells funciona. He cercat centenars de pàgines, també censurades en la seva majoria. Aquelles que encara funcionen, permeten accedir, encara que d’una forma precària, als milers de pàgines prohibides entre les quals el blog de Galldeferro, no obstant no n’he pogut trobar cap que em permeti editar els textos. És a dir puc observar però de moment no pas opinar.

Tot i que em resisteixo a admetre la derrota, no tinc més remei que tancar el blog una temporada. Esperaré uns dies amb l’esperança, tenyida d’escepticisme, de que la situació torni a la “normalitat” i em plantejaré, com alguns m’han demanat, d’obrir un blog nou tot i l’afecte i l’apreci que tinc a l’actual després de tots els esforços que he fet per publicar articles durant tot aquest temps.

A tots els que m’heu llegit, de debò, moltes gràcies. Ha estat un plaer poder-vos oferir una visió de Xina diferent durant tot aquest temps. Espero i desitjo poder-ho continuar fent com més aviat millor. Si algú sap algun sistema que jo encara no hagi descobert i funcioni a la Xina li estaré eternament agraït.

Fins aviat,

Daniel Tomàs

Anuncis

4 Respostes to “Clausura (esperem que temporal) per censura”

  1. Roger said

    Em sap molt de greu que no hagis trobat un sistema alternatiu per poder penjar els posts.

    No sé si et serà pràctic, però sàpigues que si vols podria anar-te penjant els posts jo mateix si me’ls envies per correu.

    Seria una autèntica llàstima que es perdés aquest bloc!

    Endavant!

  2. Ferran said

    Hola Daniel,
    Lamento molt el que ens expliques. Sé que la Xina, com a país sota un règim dictatorial que és, limita la llibertat dels ciutadans. No sabia que fins a l’extrem de no permetre algú, que ni tan sols és xinès, tenir un blog. Espero que trobis la manera de tornar a foradar la vergonyosa muralla de la censura. Ànims.
    Una abraçada des d’una Europa relativament lliure,
    Ferran

  3. seruji said

    Home no, Dani, no tanquis. Jo m’ofereixo per ajudar-te. Potser em pots enviar el mateiral per e-mail i jo te’l puc publicar des d’aquí (ara ja sóc a catalunya).

  4. Àngel said

    Des de Benicolet (la Vall d’Albaida) ànims també. Que açò passe en ple segle XXI…

Deixa un comentari

