I ara, La Caixa

Desembre 30, 2008

la-caixa1Potser només era qüestió de temps. El logo de la Caixa, l’estrella de Miró,  era un caramel massa llaminer que algú havia trigat massa temps a falsificar al país de les falsificacions. Ahir llegia la notícia que la cadena hongkongesa de roba infantil Abebi, llueix des de ja fa temps el següent logotip:

abebi-1

Coincidències? Bé, el que resulta més extrany del cas és que l’empresa és de Hong Kong, 0n a diferència de Xina sembla que es respecta molt més això de les patents. La Caixa ja está assabentada del fet i donat que vol iniciar la seva expansió asiàtica, no li fa cap mena de gràcia la broma per la qual cosa ja ha iniciat accions legals. Potser per això, els responsables de l’empresa, espantats, han decidit modificar completament el logo fins a deixar-lo així:

abebi-hong-kong

Au, movem el puntet groc al damunt de l’estrella i llestos! Completament irreconeixible. Ni els més tiquis-miquis podrien arribar a trobar semblança alguna. Si es que en el fons són uns catxondos. Però bé, bromes a part, no li auguro a la Caixa un futur gaire brillant a la seva reclamació. I sinó, vejem-ne alguns exemples:

1) Li Ning és la principal marca esportiva de Xina i avui dia també una de les més importants del món. Els aficionats al bàsquet segurament la coneixereu per ser l’ equipació oficial de la selecció espanyola.

seleccion_espanola_baloncesto

Ampliat, el logotip té la següent forma.

li-ning1

Mmmm. Sóc molt paranoic? o em recorda sospitosament a:

nike

Però els senyors de Li Ning, no contents amb això, havien de dissenyar també un lema que donés nom a la marca. Quin maldecap! Així que, mirem quin és el lema té una altra gran marca com Adidas:

campana_adidas_impossible_is_nothing_foto366x222

“Impossible is Nothing”. Res és impossible. Inspirat pel missatge del logo, a Xina a algú se li va encendre la bombeta. Evidentment a Xina res és impossible, o sinó mireu el lema que va adoptar Li Ning uns mesos després:

li-ning2

“Anything is possible”. Tot és possible. Tota una declaració d’intencions, sí senyor! A Xina tot és possible…

nikeadidas-lining

2) Un segon exemple de pseudo-plagi és el logotip del Construction Bank of China, el segon més important del país.

china-construction-bank

No em negareu que la semblança és sorprenent…

cadena_cope

Inquietant… Falsificació o coincidència? En qualsevol cas, el que és segur és que com hem dit, a Xina tot és possible.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: