Televisió

Mai 14, 2008

Mirar la televisió xinesa és un sa (o no tan sa) exercici per millorar la comprensió de la llengua i de la societat xinesa. Des d’informatius barroerament manipulats on totes les notícies són positives (la filosofia de l’anem bé i encara anirem millor), passant per infumables gales amb cantants i famosos amb tuf a floritura, sèries històriques amb una péssima interpretació i posada en escena, fins al Teletienda: al nostre país ja desterrat a altes hores de la matinada, però aquí encara en estat d’autèntic esplendor, cosa que provoca que en horari de màxima audiència encara es puguin veure alguns “vendedores de crecepelo” mostrant a l’espectador les miraculoses virtuts del seus ungüents.

Bé, tots aquests factors que us cito, també els podreu trobar a Catalunya i Espanya, tot i que sortosament ja en menor grau. Igual que la seva societat, el concepte de televisió a Xina també es troba en un moment de transició. Transició d’un model de Televisió com a eina del poder amb un espectador sotmés i passiu a les tonelades de tedi i avorriment que es succeeixen davant dels seus nassos, a un altre model imperant ja a occident, amb una televisió excessivament mercantilitzada, presonera de la publicitat, de l’espectacle i de l’audiència a qualsevol preu. Tots aquests models tenen els seus defectes i alguna que altra virtut, però el fet de viure aquí et permet copsar-los amb major contrast.

L’audiència comença a pesar a Xina, i per això comencen a sorgir programes que enganxen l’espectador davant la pantalla per lo frikis i sorprenents que arriben a ser. Aquí sota en veureu 3 exemples, que són part del mateix programa on una dotzena d’esforçats concursants s’esforçaven en oferir al públic les seves millors “habilitats”. Acabades totes les actuacions, el jurat decidia el guanyador. Passin i vegin:

1) El saltador temerari: davant d’un enfervorit públic, un home es disposa a saltar des d’un quart pis amb tan sols dues rangleres de caixes de cartró com a amortidors…

2) El fideuaire incansable: Objectiu: traslladar un espaguetti de 200 metres d’un recipient a l’altre en tan sols 2 minuts. Tot i que al vídeo no es veu, finalment ho aconsegueix… I ara direu… i que? doncs jo també.

3) Els infants telepàtics: He vist el video centenars de vegades i continuo sense trobar-li el secret. Dos nens de 5 anys, l’un amb els ulls tancats ha d’endevinar quin és el caracter que el presentador assenyala sobre un panell. Per comunicar-se l’altre només pot emetre sons animals…

Com us he dit al concurs hi havien 9 persones més. Algunes tan curioses com un tastador de té amb els ulls tancats que va errar el 75% dels seus pronòstics, o un grup de nois capaç de fer una soga amb paper de vàter en tan sols 1 minut i mig. Finalment els guanyadors varen ser els infants telepàtics, sens dubte per com van saber commoure el públic assistent. Com deia, alguna cosa està canviant a la Xina, almenys a la Televisió. Ara bé, com ja sabeu de vegades els canvis no són necessàriament a millor.

Advertisements

Una resposta to “Televisió”

  1. jordi said

    Dani, es nota que fa dies que no voltes per aquí. Aquest gran invent de la humanitat, anomenat TDT, ha aconseguit que hi hagi un canal (com a mínim) emetent una xorrada diferent durant tot el dia. Hi ha dos o tres canals que només fan teletienda, altres que tot el dia timen la gent amb concursos impossibles de guanyar, i ja fa dies que les cadenes generalistes emeten concursos de “talents” com els que tu exposes. Evidentment, de canal cultural, ni un. I si has vist el Chikilicuatre, ja saps que per molt que s’hi esforcin, els xinesos mai arribaran al nostre nivell.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: