Hem tornat!

Abril 8, 2008

Bones a tothom de nou! Després d’uns dies d’absència deguts a problemes internàutics, hem tornat! El post acabaria aquí, però com que la història ha estat un xic rocambolesca us l’explico a continuació:

Dissabte passat, just 2 dies després d’haver estrenat la nostra nova i flamant tarifa plana d’ADSL, ens vam quedar sense línia de telèfon. Que extrany, vam pensar. Espero que no m’hagin censurat pels meus comentaris politicament in-correctes. Com que sovint aquests problemes passen, vam esperar a diumenge aviam si se sol·lucionava per si sol. Ha! vana il·lusió a la Xina.

Dilluns, després de 2 dies sense notícies, vaig trucar al propietari del pis dient-li que no teniem línia. I em va dir: “ja has pagat la factura?”. Tot avergonyit vaig haver d’admetre… ” Ejem, doncs… no. He d’anar a pagar la factura? Creia que al igual que l’aigua, l’electricitat, o el gas, estava domiciliat (es a dir que li pagaria conjuntament amb el lloguer del mes)”. Resposta: “nononono! has d’anar al banc a pagar-la”.

Al banc… que estrany. A quin banc? “A qualsevol banc val” em diu… Es a dir que a sobre que no esta domiciliat he d’anar a pagar al banc, i a sobre no importa a quin banc!!?? Lògicament, no enteniem res. Llavors a quin numero de compta ho ingresso? qui rep els meus diners?? Sona a enganyifa, i valgui la brometa, no volia ser timat com un xino. Resposta: “tu ves a qualsevol banc i nomes porta diners, els dius el número de telefon i llestos”.

Vaig penjar el telèfon un xic cabrejat i pensant, no és possible. En cap país seriós pots anar a un banc qualsevol del qual no ets client, amb un número de telèfon qualsevol i pagar unes despeses sense que et demanin ni la més mínima identificació.. no?? que algú em corregeixi si m’equivoco. Així que dimarts, carregat d’escepticisme vem anar al banc, amb diners i un numero de telèfon, pensant que estàvem perdent el temps i que ens enviarien de tornada a falta de més dades. Però no! Xina ens reservava noves sorpreses!

Seguint les instruccions li vaig dir a la caixera: “venim a pagar el teléfon, el numero és aquest: 6847-3913 (sisi, és el número real, així que ja el podeu apuntar i trucar-nos si voleu, marcant 0086-10 com a prefixe!). “D’acord, aqui tens el rebut” Ens va dir. Li donem els diners i au! ja estava pagat. Vam tornar a casa tots incrèduls i vam connectar l’ordinador.. no funcionava. Es clar, com ha de funcionar. A saber qui ha rebut els quartos amb aquest sistema tan sui-generis!

Vaig tornar a trucar al propietari, el qual em va dir: “tu espera que la linia ja tornarà”. Tornarà? Com Ulisses d’Itaca… al cap de 20 anys? Doncs no, hores després la linia ja tornava a estar activa. Curiós sistema no? Bé doncs, ara que ja sabeu el nostre número de telefon, si voleu ja podeu fer les vostres donacions anònimes acudint a qualsevol sucursal bancària d’aquest gran país!

Salut a tothom!

Deixa un comentari

