Milionaris celestials

Març 28, 2008

 

dscf0498.jpg

No, gent, no. Tranquils que el meu compte corrent no s’ha engreixat sobtadament a causa de cap donatiu. Ahir tot passejant pel carrer rera la meva universitat, vaig observar tot estorat uns venedors ambulants de… bitllets! Tot i uns moments de dubte (a Xina s’arriba a vendre de tot) lògicament al acostar’m-hi ja vaig veure que els bitllets eren falsos, eren de paper de diari. Que curiós. Si hi ha gent venent bitllets de paper és que algú els deu comprar… Xina no és país de filàntrops ni numismàtics. A més, aquests venedors només han aparegut aquesta setmana, la resta de díes l’any la compra de bitllets no sembla tenir gaire sortida al mercat. Així que tot intrigat vaig preguntar a la venedora: “Senyora perque ven bitllets?”
La resposta també va ser curiosa. Resulta que la setmana que ve és el que en podríem dir el Tots Sants xinès. La festa on es ret culte als avantpassats. Un costum d’arrel milenària i confuciana que setanta anys de règim comunista no han pogut erradicar. En aquests dies les familes visiten les tombes dels seus ancestres i els fan tot tipus d’ofrenes. Al nostre país són flors. Al seu és fruita, menjar i… bitllets. Els bitllets es cremen davant de la tomba per tal de que passin al destinatari i els pugui dilapidar amb tranquilitat a la seva altra vida. A la part superior del bitllet, al costat del seu valor, s’hi pot llegir “Banc del regne del Cel”.

És curiós com el concepte de cel o de l’altra vida a la Xina, és una mera continuació de la vida actual. Amb els mateixos luxes i misèries. Res a veure amb el paraís idíl·lic que ha dibuixat històricament el catolicisme. Per això el concepte d’infern a la Xina no existeix. Via lliure als pecadors doncs! Jo per si de cas ja he comprat el meu farcellet per deixar als meus néts…

Anuncis

Deixa un comentari

