De nou a la tintoreria…

gener 30, 2008

“La venda de bitllets comença a les 19.00”. M’havia dit la tintorera-venedora de bitllets de tren. “Sigues puntual perquè ara per festes de l’any nou de seguida s’acaben”. Era el dia 21 de gener, just 10 dies abans del dia 31. El primer dia que es podien comprar bitllets de tren. L’objectiu: adquirir 6 tiquets de Beijing a Shanghai. Llitera dura, tot i el seu nom bastant còmoda i força econòmica. Així que tal com m’havia aconsellat aquella bona dona em vaig personar puntual a la tintoreria, tot i que la meva roba estava tota força neta. Al arribar vaig observar aquest paisatge:

2007_0121camara0001.jpg
Una cua de xinos considerable, tots a la recerca del seu preuat tiquet. I això que només es un petit establiment dels molts que hi han a la rodalia. Tots dedicats a la venda semi-legal de bitllets de tren. Cada dia a les 19.00 de la tarda es pot observar la mateixa escena davant de numeroses tintoreries beijingenques. Milers de xinesos ansiosos per moure’s pel país. Ara comprenc com és possible que s’esgotin tots tant ràpidament. Mitja hora després, havent fet cua sota gèlides temperatures, per fi ens tocava el torn. Hi ha llitera dura?? No pas, “mai wan le” (s’han acabat), em diu la venedora que ja se’n recordava de mi. Ja ni sent puntual. Almenys quedaven bitllets de llitera tova. Demà, viatjarem de nou en tren per Xina. Una altra gran experiència per a la totalitat dels sentits.
2007_0121camara0002.jpg
Deixa un comentari

